A Travellerspoint blog

U potrazi za Mapučesima

Temuko, Chile, 21.1.2010.

sunny 25 °C

Posjeta nacionalnom parku Huerquehue (ni ja ne znam kako se ovo izgovara) je bila doživljaj baš po mom ukusu, jedino što mi se penjući uz planinu nije dopalo je da sam uvidio koliko sam ofalio kad je kondicija u pitanju, bijeli hljeb I manhar (slatki neodoljivi lokalni namaz nalik na karamel) su učinili svoje. Kako me je park podsjetio na kanadski Algonkin, probao sam da ih uporedim I glavna razlika koju sam zapazio je da ovaj čileanski mnogo više divlji. Iako su staze kojima sam se uspinjao bile utabane kao I u Algonkinu, na osnovu mape parke, postoje staze koje se obilaze 2 dana I na kojima naravno usput može da se kampuje. Ja sam se uspinjao 3 I spuštao 2 sata, toliko su mi noge dozvolile, nakon onog biciklarenja od juče I današnjeg hajka, trebaće mi termo terapija….

20100121_P..uehue_1.jpg20100121_P..uehue_2.jpg20100121_P..uehue_3.jpg20100121_P..uehue_4.jpg20100121_P..uehue_5.jpg20100121_P..uehue_6.jpg20100121_P..uehue_7.jpg20100121_P..uehue_8.jpg20100121_P..uehue_9.jpg

Nakon izleta u park, spakovao sam se I sjeo na bus za Temuko u koji sam došao ne bi li pretvorio u djelo zadnji plan pred povratak u Santiago – naći autentično Mapuče selo. Mapučesi su jedan jako zajeb.. indijanski narod, kojem ni Španski osvajači svojevremeno ništa nisu mogli. Sada su dio čileanske kulturne baštine i zasticeni su zakonom, a Temuko je najveći grad u regionu u kojem Mapučesi žive. Lokalne agencije u Pukonu su nudile ture za posjetu Mapuče selima, ali na osnovu mog istraživanja sam skontao da je to bila prevara za naivne turiste jer pravih Mapučesa u okolini Pukona nema. To mi je danas povrdio I jedan Švabo, vlasnik jedine eko turističke agencije u Temuku. On mi je preporučio da odem u selo Malipeuko, 2 sata odavde, dao mi imena par kontakata koji mogu da me odvedu u pravo Mapuče selo tako da je to plan za sutra. Od ovog izleta očekujem malo zanimljiviju avanturu, dosadašnje putešestvije mi je izgledalo prilično dosadno, ako ga Mapučesi ne zapapre – neće niko!

BUDŽET:

Hostel Entre Cerros Temuko, US$16 (dvokrevetna soba s doručkom, dijeljeno kupatilo)
Bus Pucon – Temuko (2 sata) US$4.50

Posted by Srechko 22:38 Archived in Chile

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.